Over Ingmar
Na zijn studie aan de Kunst Academie in Den Haag (1989 – 1994) gaat Ingmar freelancen als fotograaf. In 1999 vraagt uitgeverij Readershouse-Hearst hem om daar als vaste fotograaf aan het werk te gaan.
Het blijken tropenjaren waarin hij veel fotografeert, reist en leert hoe er bladen worden gemaakt. Het geeft hem tegelijkertijd de mogelijkheid zijn specialismen te ontwikkelen; automotive-, portret- en reis/documentairefotografie.
Fotografie
Met een kwart eeuw fotografie-ervaring is Ingmar door de wol geverfd. Dat betekent niet dat hij met minder ambitie te werk gaat. Zo mocht hij de fotografie/beeldtaal verzorgen voor FMO.
En er zijn inmiddels vijf boeken verschenen met zijn fotografie. Drie daarvan in opdracht van Schuttelaar & Partners in Den Haag. Een heus koffietafelboek over wetenschappers, een boekje over innovaties in de visserij in opdracht van het Ministerie van Economische Zaken en het boek “Noordzeevis uit Scheveningen”. Hierbij werd op trotters aan de boulevard van Scheveningen twintig portretten getoond gedurende de zomer van 2018.
De overige twee boeken waren meer autogerelateerd; het grote VOLVO boek van Hans Blokzijl en een fotoboek over het Auto Wüst Museum in Dordrecht.
Awards
Vanzelfsprekend is het voor Ingmar het belangrijkst dat z’n klanten zijn werk waarderen. Toch blijft de uitverkiezing door een vakjury iets om trots op te zijn.
Ingmar won zowel in 2004 als in 2008 de Zilveren Camera (in de categorie ‘portretseries’ en ‘kunst & cultuur’)
Opdrachtgevers
Magazines: TopGear, Carros, GTO/Autoweek, Seasons, Bovag, FNV Horeca, ANWB, Carglass, PwC, Porsche, Citroen, Mercedes-Benz, Toyota, Hyundai,
Renault, Volkswagen, Audi, Havenbedrijf Rotterdam, VNU.
Buro’s & Uitgeverijen: Pelican Magazines, Readershouse BrandMedia, Sanoma, New Skool Media, ANWB Media, Axioma, MediaBuro N11,
Schuttelaar & Partners, SabelCommunicatie, SPARK Design & Management Team.
Na zijn studie aan de Kunst Academie in Den Haag (1989 – 1994) gaat Ingmar freelancen als fotograaf. In 1999 vraagt uitgeverij Readershouse-Hearst hem om daar als vaste fotograaf aan het werk te gaan.
Het blijken tropenjaren waarin hij veel fotografeert, reist en leert hoe er bladen worden gemaakt. Het geeft hem tegelijkertijd de mogelijkheid zijn specialismen te ontwikkelen; automotive-, portret- en reis/documentairefotografie.
Fotografie
Met een kwart eeuw fotografie-ervaring is Ingmar door de wol geverfd. Dat betekent niet dat hij met minder ambitie te werk gaat. Zo mocht hij de fotografie/beeldtaal verzorgen voor FMO.
En er zijn inmiddels vijf boeken verschenen met zijn fotografie. Drie daarvan in opdracht van Schuttelaar & Partners in Den Haag. Een heus koffietafelboek over wetenschappers, een boekje over innovaties in de visserij in opdracht van het Ministerie van Economische Zaken en het boek “Noordzeevis uit Scheveningen”. Hierbij werd op trotters aan de boulevard van Scheveningen twintig portretten getoond gedurende de zomer van 2018.
De overige twee boeken waren meer autogerelateerd; het grote VOLVO boek van Hans Blokzijl en een fotoboek over het Auto Wüst Museum in Dordrecht.
Awards
Vanzelfsprekend is het voor Ingmar het belangrijkst dat z’n klanten zijn werk waarderen. Toch blijft de uitverkiezing door een vakjury iets om trots op te zijn.
Ingmar won zowel in 2004 als in 2008 de Zilveren Camera (in de categorie ‘portretseries’ en ‘kunst & cultuur’)
Opdrachtgevers
Magazines: TopGear, Carros, GTO/Autoweek, Seasons, Bovag, FNV Horeca, ANWB, Carglass, PwC, Porsche, Citroen, Mercedes-Benz, Toyota, Hyundai,
Renault, Volkswagen, Audi, Havenbedrijf Rotterdam, VNU.
Buro’s & Uitgeverijen: Pelican Magazines, Readershouse BrandMedia, Sanoma, New Skool Media, ANWB Media, Axioma, MediaBuro N11,
Schuttelaar & Partners, SabelCommunicatie, SPARK Design & Management Team.